(0475) 35 26 00 skl@lwv.nl

Op 12 september 2014 vormden de Kasteeltuinen in Arcen het kader voor een strategische acceleratie door Paul Rulkens.

Paul hield een vlammend en zeer interactief betoog over de bewuste en onbewuste kanten van onze hersenen. Sterk punt van zijn presentatie was dat PowerPoint presentaties, briefjes en dergelijke achterwege bleven. Een kunstzinnige weergave van de mens met zijn Doelen, Gedachtes, Gevoelens en zijn Acties maakte veel goed. Uitstekend, maar toch wel even wennen!

Opening 1

Basis voor Pauls betoog was dat het belangrijk is om onze hersenen bewust compleet te gebruiken en ons beleid niet door te trekken vanuit de weg die we in het verleden hebben ingeslagen en die ons tot hier heeft gebracht, maar om actief nieuw richtingen in te slaan. We moeten vanuit ons verleden van verbeteren wat we hebben (“werken in je business”) op zoek naar het bepalen van ons Major Definite Purpose (“werken aan je business”). Drie belangrijke key-points  zijn, Marketing, Innovatie en Strategie.

Opening 2

Om dit te bereiken moet je er voor zorgen dat je voldoende eigen capaciteit beschikbaar hebt. Dit moet leiden tot het afstoten van dingen die je nu doet (dus: Delegeren, Elimineren, Outsourcen). Uitgebreide adstructie werd gegeven in de vorm van reptielen, apen en kalkoenen. De uiterst zonnige omgeving liet mij echter nog niet aan Kerstmis denken. Paul zelf ging echter nog een week verder door ons te vragen aan onze doelstellingen voor 1 januari 2015 te denken. Wat willen we met organisatie bereiken, welke dingen die we nu doen gaan we daarvoor achterwege laten en welke acties gaan wij daarvoor, al dan niet met buddies, uitzetten? Dit gaat in het najaar verder uitgewerkt worden.

Ik verheug me er al op! Een uiterst fijne en zinvolle vrijdagmiddag!

Rick Daniels

 

Share This